Free Layouts for MySpace

I made my layout with the Myspace Background Maker. Get myspace layouts, graphics, and flash toys at pYzam.

Saturday, January 30, 2010

Kursus Induksi Kepimpinan Kali Ke-3

Alhamdulillah MPP dan PP KUPUSB sessi 2009-2010 telah pun diberi peluang untuk mengikuti dan seterusnya menjalani Kursus Induksi Kepimpinan Kali Ke-3. Yang mana kursus ini merupakan program latihan yang dianjurkan oleh Bahagian Hal Ehwal Pelajar, KUPU SB. Kursus ini mengambil masa selama 3 hari iaitu bermula dari 12hb Januari 2010 hingga 14hb Januari 2010 yang mengambil tempat di tiga lokasi yang berlainan iaitu Dewan Persidangan Mangrove Paradise, Kota Batu, Rumah Persinggahan Belia dan Sukan, Bangar Temburong dan Outward Bound Belalong, Temburong, Brunei Darussalam.


Kursus ini telah melibatkan kesemua AJK MPP dan PP KUPUSB iaitu seramai 21 orang dan ditambah lagi beberapa peserta yang diambil daripada setiap Jawatankuasa yang ada dan juga beberapa orang AJK Takmir Surau KUPU SB yang menjadikan jumlah keseluruhan peserta yang menyertai kursus ini seramai 38 orang.


Pihak HEP KUPU SB telah pun menyediakan beberapa bengkel-bengkel yang berbentuk informati dan beberapa aktiviti yang menguji ketahanan fizikal dan mental. Program-program yang disediakan adalah bertujuan bagi melahirkan sebuah persatuan yang matang dalam menjalankan tugas berpersatuan. Antara bengkel-bengkel yang telah diikuti adalah seperti "Pengurusan Kewangan Persatuan", "Pengurusan Asas Persatuan Pelajar", "Membina Pemimpin Masa Depan", "Merancang Kegiatan Persatuan" dan "Pengurusan Fail". Selain itu juga beberapa aktiviti telah pun dirancang bagi sama-sama menguji ketahanan fizikal dan mental para peserta. Yang mana aktiviti-aktiviti ini telah dilaksanakan di OBBD Belalong. Diantara aktiviti-aktiviti yang dimaksudkan adalah seperti Aktiviti Kerja Berpasukan, Aktiviti Penyelesaian Masalah dan Aktiviti Uji Ketahanan Fizikal dan Mental Di Air.

No comments:

Post a Comment