Free Layouts for MySpace

I made my layout with the Myspace Background Maker. Get myspace layouts, graphics, and flash toys at pYzam.

Monday, February 1, 2010

Sehari Bersama Pusat Ehsal Al Ameerah Al Hajjah Maryam

Rabu 27.01.2010. Rombongan daripada siswa dan siswi KUPU SB telahpun membuat Lawatan ke Pusat Ehsan Kg Bengkurong yang disertai oleh seramai 30 orang pelajar Diploma Tertinggi Perguruan Ugama Tahun 2 iaitu anjuran bersama dengan Persatuan Pelajar KUPU SB melalui JK Khidmat Masyarakat. Lawatan ini adalah bertujuan untuk memberikan ‘exposure’ kepada semua bakal-bakal guru ugama untuk melihat bagaimana cara-cara memberikan pembelajaran kepada kanak-kanak istimewa. Lawatan bermula kira-kira pada jam 7.30 pagi dan bertolak kira-kira pada jam 8.10 pagi. Ketibaan rombongan telahpun disambut oleh ketua pentadbiran Pusat Ehsan iaitu Awang Haji Hamid Bin Ma’ruf.


Pihak Persatuan dan juga rombongan, berharap agar lawatan yang telah lakukan ke Pusat Ehsan tersebut akan dapat menarik minat kepada Siswa-siswi dalam jurusan lain untuk melakukan aktiviti-aktiviti seperti ini, kerana sebagai bakal-bakal guru, tidak akan terlepas dalam menghadapi cabaran-cabaran yang kadangkalanya di luar jangkaan kita, apatah lagi pada masa ini dunia sedang berhadapan dengan pelbagai masalah hasil daripada hambatan dunia era globalisasi.
.
Gambar-gambar Sepanjang Lawatan:

Peserta Rombongan Mendekati Pelajar-Pelajar Pusat Ehsan

Walaupun Baru Sehari Berjumpa, Kemesraan Persaudaraan Jelas Terpancar Dari Wajah-wajah Peserta Rombongan dan Pelajar-pelajar Pusat Ehsan

Peserta Rombongan Juga Berpeluang Untuk Menyumbangkan Tenaga Dalam Sama-sama Membuat Tempahan Pembungkusan Sos Cili.

Peserta-peserta rombongan diberikan taklimat ringkas.

Bergambar kenang-kenangan bersama salah seorang pelajar Pusat Ehsan.



1,2,3 Action...Smile.....



Lawatan Ketempat Tanaman Sayur-sayuran.


Lawatan Di dalam Kelas Pembelajaran



Di kesempatan ini setinggi- tinggi penghargaan kami ucapkan kepada Pusat Ehsan Al-Ameerah Al-Hajjah Maryam, Kg. Bengkurong kerana sudi menerima kedatangan kami. Tidak lupa juga diucapkan ribuan terima kasih kepada Dekan Hal Ehwal Pelajar Ustaz Haji Yahya Bin Apong kerana memberikan bimbingan dan pendapat beliau mengenai lawatan tersebut. Ucapan terima kasih juga kepada Yang Dipertua Pesatuan Pelajar KUPU SB (PPKUPU SB) dan JawatanKuasa Khidmat Masyarakat Persatuan Pelajar KUPU SB kerana memberikan kerjasama yang padu. Mudah-mudahan segala kerja yang kita lakukan ini akan mendapat rahmat dan keberkatan daripada Allah Subhanahu Wa Ta’ala jua. Amin Ya Rabbal Alamin.


No comments:

Post a Comment